OTOMOTİV Dünyasından...

İşim Otomotiv sektöründe olduğu için... Burası benim için ayrı bir yer...

FİKİR KENTİ - Son Durum ...

12 Şubat 2008 Salı

K Belgeleri : Danıştay İptal ettimi. Etmedimi ?

Önce Haber :
Ulaştırma Bakanlığı'nın panelvan araç sahiplerine zorunlu kıldığı K2 belgesi şartı Danıştay'dan döndü. Bakanlık, dertli panelvan sürücülerine 25 Şubat 2008'e kadar K2 belgesi almaları için süre tanımıştı. Milyonlarca sürücüyü etkileyecek karar Danıştay 10. Dairesi tarafından iptal edildi.

Devamı >>>


Ve sonrasındaki Okuyucu yorumlarındaki Tartışmalar :

  • Danıştay 10. Dairesi’nin E. 2004/6784 esas ve K 2007/3199 sayılı kararı ile Karayolu Taşıma Yönetmeliği’nin;*4. maddesindeki “otobüs” tanımı, *14. maddesi (c) bendindeki “ilgililerin mesleki yeterlilik belgeleri”, *16. maddesi son fıkrası, *22. maddesi (f) bendi, *60.maddesi (b) ve (d) bendi, *73. maddesi (b) bendi, *74. maddesi (c) bendi, *79.maddesi 2. fıkrası, *81. maddesi (a) bendi ve son fıkrası, *82. maddesi 3. fıkrası, *87. maddesi, *geçici 6. maddesi ile *geçici 9. maddesini hukuka aykırı buldu.Yönetmeliğin sözkonusu maddelerini incelediğimizde "K" belgesi ile ilgili bir iptal söz konusu değildir.

  • Benim araştırdığım kadarıyla Danıştay 10. dairesinin kararı Mesleki Yeterlilik Belgesi hakkında, K2 iptali hakkında değil. Sanırım bir yanlış anlama olmuş, haber hatalı görünüyor. Fakat bence de K2 belgesi şartı sadece aracın ticari amaçla kullanımı durumunda aranmalı, fakat bunun da denetimi çok zor, o nedenle K2 zorunluluğu iptal edilmeli.

Okuyucu tartışmalarının tamamını haberin devamında okuyabilirsiniz.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Devlet ne yapacağını şaşırdı ülkeyi yaşanmaz hale getirecekler,bir yandan kriz bir yandan böyle abuk sabuk belge icatları bir çok tüketicinin canına tak edecek,zaten her yıl yapılan muayene,taşıtlar vergisine gelen astronomik zamlar,birde bu K belgesi bakalım daha nasıl emecekler bu vatandaşın kanını,hususi amaçla kullanılan arçlara alınacak madem o kadar çok lüks zengin aracı varki onlarda alın bu belgeleri,yazık yazık

Adsız dedi ki...

k belgesi adı altında devletinşemsiyesi altında ıslanmayan vurguncu hükümet esnafın şöförün emekçinin dişinden tırnağından arttıramadığı kırıntıyı dişini sökercesine istemektedir hey dur
diyelim

Adsız dedi ki...

ben faruk aşama benim aracım caddy kombi ruhsatta kamyonet yazıyor ama kamyonete hiç bi tarafı benzemiyo koltuklu camlı 5 kişilik bu araca kamyonet diye k2 istiyorlar bu araç kamyonetse q7 bundan daha kamyonet çünkü o 4x4 onada k2 istesinler artı her yıl muayne yaptırıyorum yıllık 800 milyonluk vergisi var bu araçların piyasasını öldürmek istiyorlar artı k2 yi aldıktan sonra aracını satarsan geri bir ay içerisinde araba alıp başvurmazsan k2 ölüyor diyolar benim cebimde para mı kaldı araba alıyım almzsam 800 milyon yanacakmış yetkiler televzyona çıkıp yetkililer geniş çaplı bir açıklama yapsınlar hangi araçlar alacak hangileri almiyacak kimse bunu bilmiyor kimse aldırmıyor bir tonda cezası varmış diyorlar vergi levhası olmayan k2 alamıyor bu arabaya binmek için vergiyemi girsin 500 milyonda ona mı versin ben bu işlerden birşey anlyamadım ama kısaca 650 miyon isteseler bundan iyi hiç olmazsa kafamız ağrımazdı

Adsız dedi ki...

büyle bir ülke dünyada gürülmemiş bu nasıl hükümet bu ne sistem büyle bir şey olurmu bunlar çıldırmış insan deyil bunlar....

Adsız dedi ki...

Tüm yorumlara katılıyorum. Bu devlet vatanbdaşı nerden soyacağını şaşırdı . resmen soygun bu . devletin başına geçen adi şerefsizler kendileri bir ekmeğin kaç para olduğunu biliyorlarmı acaba.

Adsız dedi ki...

gerçekten Türkiye vatandaşı olmaktan utanıyorum ben benim kangoom var.aile için kullanıyorum.yük taşımıyorum.nasıl olacak bilmiyorum.satıcam arabasız gezecem artık zaten mazot fiyatları uçtu gitti.asgari ücret zaten düşük.iyice karıştırdılar ortalığı...