Parçalar Türkiye'den,
Teklas, Porsche'ye fren sistemi satıyor, Mercedes ve Volvo'nun camı Olimpia'dan gidiyor. Dönmez, Mercedes, Scania, Chrysler'e debriyajı üretiyor. Cevher Döküm, BMW, Lombardini, Alfa Romeo, BMW, Mack, Saab'a transmisyon, egzost, şasi parçaları veriyor. Bosal Mimaysan, Land Rover Defender için egzost sistemleri ve susturucular üretiyor. İzmirli CMS, şu anda jant dünyasının lideri. Volkswagen Turan, Passat ve Golf otoların jantlarının tümümü üretiyor. Renault, Fiat Auto, Alfa Romeo'ya da jant satıyor.
Hedef sürekli büyüyor.
Otomotiv devlerinin üretim üssü olan Türkiye, oto yan sanayiinde de dünyanın en önemli merkezi oluyor. Sektörün 2007 cirosu 9.5 milyar doları buldu. Doğrudan ihracat rakamının ise 6.4 milyar doları bulması tahmin ediliyor. İhracatta hedef 2010'da 25 milyar doları yakalamak. Hedefin bu kadar büyümesinde otomotiv sektörünün üretimini bu yıl 1.5 milyon adede, 2010'da ise 2 milyona çıkarması yatıyor.
2010 yılında bu sayıya ulaşılırsa Türkiye, Avrupa'nın 4 büyük oyuncusundan biri olacak. Sektörün en büyük temsilcisi Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği'nin 241 üyesi bulunuyor. Bunların 58'si direk ihracatçı firmalar.
Teklas, Porsche'ye fren sistemi satıyor, Mercedes ve Volvo'nun camı Olimpia'dan gidiyor. Dönmez, Mercedes, Scania, Chrysler'e debriyajı üretiyor. Cevher Döküm, BMW, Lombardini, Alfa Romeo, BMW, Mack, Saab'a transmisyon, egzost, şasi parçaları veriyor. Bosal Mimaysan, Land Rover Defender için egzost sistemleri ve susturucular üretiyor. İzmirli CMS, şu anda jant dünyasının lideri. Volkswagen Turan, Passat ve Golf otoların jantlarının tümümü üretiyor. Renault, Fiat Auto, Alfa Romeo'ya da jant satıyor.
Hedef sürekli büyüyor.
Otomotiv devlerinin üretim üssü olan Türkiye, oto yan sanayiinde de dünyanın en önemli merkezi oluyor. Sektörün 2007 cirosu 9.5 milyar doları buldu. Doğrudan ihracat rakamının ise 6.4 milyar doları bulması tahmin ediliyor. İhracatta hedef 2010'da 25 milyar doları yakalamak. Hedefin bu kadar büyümesinde otomotiv sektörünün üretimini bu yıl 1.5 milyon adede, 2010'da ise 2 milyona çıkarması yatıyor.
2010 yılında bu sayıya ulaşılırsa Türkiye, Avrupa'nın 4 büyük oyuncusundan biri olacak. Sektörün en büyük temsilcisi Taşıt Araçları Yan Sanayicileri Derneği'nin 241 üyesi bulunuyor. Bunların 58'si direk ihracatçı firmalar.
Firma | Kime Satıyor? | Ne Satıyor? |
Cevher Döküm | Audi, BMW, Dacia, Fiat, Opel, Honda, Renault, Volvo, VW | Silindir kapağı, jant, motor taşıyıcı, dişli |
CMS Jant | Renault, Fiat, Alfa Romeo, Dacia, VW Group | Alüminyum jant |
Standart Profil | Opel, General Motors, Fiat, Saab, Audi, VW Group | Sızdırmazlık fitilleri |
Beltan Vibracoustic | BMW, Chrysler, Ford, Opel, Volvo, Volkswagen | Yağ keçesi, rulman, burç, motor takozu |
Mako | Chrysler, Ford, Magnetti Marelli, Al-Ghazi Tractors | Oto elektrik aksamları |
Arfesan Arkan | Chrysler, BPW, Bertocco, Haldex | Fren elemanları |
Teklas Kauçuk | Porsche, Dacia, Chrysler, Ford, Opel, Peugeot, Seat, Toyota, VW | Kauçuk hortumlar, cam silecekleri |
Dönmez Debriyaj | Kavve, Sudais, Federal General, Soufyani Store, BMC | Debriyaj disk, fren diski |
Olimpia Oto Cam | Mercedes-Benz, Volvo, Hymer, Mc-Cormick, JCB, Pilote | Araç camları |
Coşkunöz Metal | Dacia, Opel, Volkswagen, Faurecia | Pres parça, punta kaynak |
Bosal-Mimaysan | Opel, Renault, Opel, Saab, General Motors | Egzost sistemleri, şasi parçaları |
Beşel Bijon | GF-Muck Trucks, MAN, Fuehauf, General Motors | Bijon, somun, rondela |
Denet Civata | Sherbrook, Byars, Norma, Reyher, Böllhoff | Civata çeşitleri |
Ege Fren | Renault, Volvo, Meritor, Mack Trucks, Vamco | Fren çeşitleri |
Federal Mogul | BMW, Chrysler, VW Group, Peugeot, Renault, Honda, Vamo | Segman ve silindir gömleği |
Trakya Cam | Dacia, Fiat, Ford | Otomobil camları |
Haberin Devamı Burada
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder